حداقل دستمزد۹۶ به مبلغ ۹۳۰هزارتومان مصوب شد+متن بخشنام


بخشنامه (صفحه1)

بخشنامه (صفحه2)

بخشنامه (صفحه3)


خلاصه اطلاعات مزدی در سال96(PDF)

قرارداد کار سال96(PDF)




سرانجام پس از نشست ۱۲ساعته شورای عالی کار،حداقل دستمزد کارگران برای سال۹۶ با افزایش ۱۴.۵ درصدی به رقم ۹۳۰هزار تومان رسید اما برای سایر سطوح افزایش ۱۲درصدی به اضافه روزانه ۶۷۶۸ ریال تعیین شد.
سرانجام پس از نشست بیش از ۱۲ ساعته شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت که از ساعت ۱۷ عصر روز سه شنبه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد، دستمزد سال ۹۶دقایقی قبل (بامداد چهارشنبه) در دو بخش به تصویب شورای عالی کار رسید به این ترتیب که دستمزد حداقلی بگیران به میزان ۱۴.۵ درصد و سایر سطوح مزدی ۱۲ درصد آخرین مزد سال ۹۵ افزایش یافت.
به این ترتیب حداقل دستمزد روزانه از ۲۷۰۷۲۲ ریال در سال جاری به ۳۰۹۹۷۷ ریال برای سال ۹۶ افزایش یافت. با این تفاصیل حداقل عیدی سال ۹۶ مبلغ یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و حداکثر عیدی برای سال ۹۶ نیز ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان محاسبه می شود.
با توجه به اینکه طبق ماده ۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد سالانه باید بر اساس دو شاخص «نرخ تورم» و «معیشت» تعیین شود، با همین رویکرد، امسال برای نخستین بار پیش از ورود مستقیم به تعیین دستمزد، در جلسه نهم اسفند کارگروه تخصصی دستمزد، هر سه گروه کارفرمایی، دولتی و کارگری بر سر حداقل هزینه معیشت ماهیانه خانوار توافق کردند که در نهایت این هزینه با در نظر گرفتن میانگین تعداد ۳.۵ نفر برای خانوار، ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شد.
پس از بی نتیجه ماندن دو جلسه شورای عالی کار طی حدود ۱۰ روز گذشته، سومین جلسه این شورا از ساعت ۱۵ دیروز به طور غیر رسمی و از ساعت ۱۷ به طور رسمی به منظور تعیین تکلیف نهایی دستمزد در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد که در نهایت با گذشت بیش از ۱۲ ساعت شرکای اجتماعی بر سر افزایش ۱۴.۵ درصدی حداقل دستمزد سال آینده و ۱۲ درصدی سایر سطوح مزدی به توافق رسیدند.
در این جلسه که به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، نمایندگان وزرای «اقتصاد و دارایی» و «صنعت، معدن و تجارت» نیز حضور داشتند.حداقل دستمزد سال ۹۵ با افزایش ۱۴ درصدی، ۸۱۲ هزار و ۱۶۶ تومان تعیین شده بود.

جزئیات کامل مصوبات صبح امروز شورای عالی کار برای دستمزد ۹۶ به شرح زیر است:
۱- حداقل دستمزد سال ۱۳۹۶ روزانه ۳۰۹۹۷۷ ریال تعیین می شود.
۲- سایر سطوح مزدی از ابتدای سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۲ درصد آخرین مزد (ثابت یا مبنا موضوع ماده ۳۶ قانون کار) سال ۱۳۹۵ به اضافه روزانه ۶۷۶۸ ریال افزایش می یابد.
تبصره – با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارکرگرن مشمول طرح های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ روزانه ۳۰۹۹۷۷ ریال کمتر شود.
۳- نرخ پایه سنوات در سال ۹۶ در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه کرده باشند یا خیر، روزانه ۱۷.۰۰۰ ریال تعیین می شود.
تبصره (۱)- نرخ پایه(سنوات) کارگران مشمول طرح‌های طبقه بندی مشاغل برای گروه یک مبلغ مذکور و سقف آن در گروه ۲۰ میلغ ۲۲۶۰۰ ریال همانند سال گذشته خواهد بود و برای سایر گروه ها بر اساس جدول اعلامی اداره کل روابط کار و جبران خدمت اقدام خواهد شد.
تبصره (۲)- به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال ۱۳۹۵ میزان مقرر در این بند (یا تبصره ۱ آن حسب مورد) تعلق می گیرد.
۴- مبلغ کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار ماهیانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال از سوی کارفرمایان پرداخت می شود.

[ بازدید : 261 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 25 اسفند 1395 ] [ 9:04 ] [ امیر ]

یکسانی معافیت مالیاتی کارکنان دولت و بخش خصوصی


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دوشنبه و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶ بند (الف) تبصره ۶ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳ /۱۲/ ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۶، مبلغ دویست و چهل میلیون (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در سال تعیین می‌شود. نرخ مالیات مذکور بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی است و مازاد بر مبلغ مذکور تا پنج برابر آن مشمول مالیات سالیانه ۱۰ درصد و به نسبت مازاد آن ۲۰ درصد است. به موجب این مصوبه میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع ماده ۵۷ و ۱۰۱ قانون مالیات مستقیم (کسبه) سالانه ۱۸۰ میلیون ریال (ماهانه تا یک و نیم میلیون تومان) تعیین می‌شود. مسعود پزشکیان که اداره بخشی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت در این رابطه گفت که این ماده برای بخش دولتی و خصوصی مجری است و بر این اساس معافیت مالیاتی برای بخش دولتی و خصوصی یکی خواهد بود و تفاوتی نمی‌کند.
نمایندگان مجلس پیش از این در مصوبه‌ای مقرر کرده بودند حقوق کارمندان دولت ماهانه تا دو میلیون تومان از مالیات معاف شود اما سقف این معافیت مالیاتی را برای بخش خصوصی ماهانه ۱.۵ میلیون تومان در نظر گرفته بودند که این مصوبه مورد اعتراض برخی نمایندگان قرار گرفت لذا درباره آن تجدیدنظر شد و سقف مالیات معافیاتی برای کارمندان بخش خصوصی و دولتی مساوی شد.


[ بازدید : 251 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 9 اسفند 1395 ] [ 9:27 ] [ امیر ]

آشنایی با روشهای محاسبه‌ سنوات بازنشستگی

چنانچه قرارداد کارگری به لحاظ ازکارافتادگی کلی و یا بازنشستگی خاتمه یابد، کارگر مشمول دریافت یک ماه حقوق مبنا و پایه به ازای هرسال خدمت خواهد بود.

پاداش پایان خدمت یا حق سنوات با خاتمه قرارداد کار باید توسط کارفرما پرداخت شود. عوامل پایان قرارداد کار شامل بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی، اخراج، استعفا، ترک کار و انقضای قرارداد کار مدت‌معین، پایان قرارداد با اتمام موضوع کار معین، تعطیلی کارگاه و… است.
چنانچه قرارداد کارگری به لحاظ ازکارافتادگی کلی و یا بازنشستگی خاتمه یابد، کارگر مشمول دریافت یک ماه حقوق مبنا و پایه به ازای هرسال خدمت خواهد بود.
طبق قانون با پایان قرارداد کار، کارگر مستحق دریافت پاداش پایان خدمت است و چنانچه این مبلغ در طول اشتغال در کارگاه واحد و پایان هرسال تسویه شود مبلغ پرداختی علی‌الحساب محسوب می‌شود و از مبلغ نهایی هنگام خاتمه قرارداد کار کسر می‌شود.
روش های مدت و میزان پرداخت حق سنوات
سی روز حقوق به ازای هرسال اشتغال

قاعده کلی در قانون کار، پرداخت یک ماه حقوق به ازای هرسال اشتغال است. به‌موجب ماده ٣١ قانون کار، چنانچه قرارداد کارگری به لحاظ ازکارافتادگی کلی و یا بازنشستگی خاتمه یابد، کارگر مشمول دریافت یک ماه حقوق مبنا و پایه به ازای هرسال خدمت خواهد بود. مزایای پایان کار در چارچوب ماده ٢۴ در قراردادهای مدت‌موقت و کار معین نیز به ماخذ یک ماه حقوق برای هر سال اشتغال اعم از متوالی یا متناوب است. بنابراین چنانچه قرارداد موقت سه‌ماهه باشد، مبلغ حق سنوات ٣ دوازدهم حقوق مبنای کارگر خواهد بود.
در مواردی که پایان قرارداد به دلیل فوت کارگر باشد، به موجب ماده ٢٢ قانون کار، حق سنوات وی به وراثش قابل پرداخت است. همچنین بر اساس مواد ٢٧ و ١۶۵ قانون کار، هرگاه کارگر در انجام وظایف محوله قصور ورزد و یا آیین‌نامه‌های انضباطی کارگاه را پس از تذکرات کتبی، نقض کند، کارفرما حق دارد در صورت اعلام نظر مثبت شورای اسلامی کار علاوه بر مطالبات و حقوق معوقه، به نسبت هرسال سابقه کار معادل یک ماه آخرین حقوق کارگر را به‌عنوان «حق سنوات» به وی بپردازد و قرارداد کار را فسخ کند.
در صورتی که کارگر بعد از پایان دوره تعلیق از بابت تعطیل کارگاه به واسطه قوه قهریه و یا بروز حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی، مرخصی تحصیلی و یا مرخصی‌های بدون حقوق، توقیف بدون محکومیت کارگر، دوران خدمت نظام‌وظیفه و یا حضور در جبهه، بدون عذر موجه حداکثر ٣٠ روز پس از رفع حالت تعلیق، آمادگی خود را برای انجام کار به کارفرما اعلام نکند و یا پس از مراجعه و استنکاف کارفرما، به هیئت تشخیص مراجعه نکند، مستعفی شناخته می‌شود که در این صورت کارگر مشمول اخذ حق سنوات به ازای هر سال یک ماه آخرین حقوق خواهد بود. در موارد استعفا نیز کارگر مشمول دریافت یک ماه حقوق به ازای هرسال اشتغال است.
شصت روز حقوق به ازای هرسال اشتغال
طبق ماده ٣٢ قانون کار، اگر خاتمه قرارداد کار درنتیجه کاهش توانایی‌های جسمی و فکری ناشی از کار کارگر باشد (بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی سازمان بهداشت و درمان منطقه با معرفی شورای اسلامی کار و یا نمایندگان قانونی کارگر) کارفرما مکلف است به نسبت هر سال سابقه خدمت، معادل دو ماه آخرین حقوق را به وی پرداخت کند. پرداخت حق سنوات به میزان ۶٠ روز حقوق، فقط بابت ازکارافتادگی‌های ناشی از کار است و ازکارافتادگی‌های غیرناشی از کار را شامل نمی‌شود و این قبیل کارگران همان ٣٠ روز حقوق را دریافت می‌کنند.
ضمن اینکه این میزان سنوات خدمت شامل ازکارافتادگی‌های کلی، که به سبب آن شخص کارگر مشمول دریافت مستمری ازکارافتادگی کلی می‌شود، نبوده و حوادثی را دربرمی‌گیرد که حادثه‌دیده در چارچوب قانون تامین‌اجتماعی مشمول دریافت مستمری ازکارافتادگی جزئی و یا نقص عضو شود.
چهل و پنج روز حقوق به ازای هرسال خدمت
به‌موجب ماده ٢٠ قانون کار، در موارد تعطیلی کارگاه به‌واسطه قوه قهریه و یا بروز حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی، مرخصی تحصیلی و یا مرخصی‌های بدون حقوق، توقیف بدون محکومیت کارگر، دوران خدمت نظام‌وظیفه و یا حضور در جبهه (مشمولین مواد ١۵، ١۶، ١٧، ١٩) چنانچه کارفرما پس از رفع حالت تعلیق از پذیرفتن کارگر خودداری کند، این عمل در حکم اخراج غیرقانونی محسوب می‌شود و کارگر حق دارد ظرف مدت ٣٠ روز به هیئت تشخیص مراجعه کند و هرگاه کارفرما نتواند ثابت کند که نپذیرفتن کارگر مستند به دلایل موجه بوده، به تشخیص هیئت مزبور مکلف به بازگرداندن کارگر به کار و پرداخت حقوق یا مزد وی از تاریخ مراجعه به کارگاه است و اگر بتواند آن را اثبات کند، می‌باید به ازای هرسال سابقه کار ۴۵ روز آخرین مزد را به‌عنوان حق سنوات به وی پرداخت کند.
همچنین طبق تبصره ماده ١۶۵، در صورتی‌ که هیئت حل اختلاف، اخراج کارگر را غیرموجه تشخیص دهد و حکم بازگشت کارگر اخراجی و پرداخت حق‌السعی او را از تاریخ اخراج صادر کند، ولی کارگر نخواهد به واحد مربوط بازگردد، کارفرما مکلف است براساس سابقه خدمت کارگر به نسبت هرسال ۴۵ روز مزد و حقوق را به وی بپردازد.
پرداخت حق سنوات به صورت توافقی
در مواردی که اخراج کارگر توسط هیئت‌های حل اختلاف غیرقانونی تشخیص داده شود و حکم به بازگشت کارگر صادر شود و کارفرما در هر صورت از پذیرش وی امتناع کند، کارفرما می‌تواند با پرداخت حق سنواتی بیشتر از مبلغ تعیین‌شده که مورد تایید و موافقت کارگر نیز باشد، قرارداد کار را فسخ کند.
پرداخت نکردن حق سنوات در صورت ترک کار
مراجع حل اختلاف وزارت کار کارگری را که بدون رعایت ضوابط و شرایط مربوط به استعفا کار را ترک کند، مشمول دریافت حق سنوات نمی‌دانند.
پرسش و پاسخ:
۱- حق سنوات مشمول کسر حق‌بیمه و مالیات می‌شود یا خیر؟ حق سنوات مشمول کسر حق‌بیمه و مالیات نیست.
۲- اگر کارگری کمتر از یک سال در کارگاهی مشغول به کار بوده باشد، حق سنوات به او تعلق می‌گیرد یا خیر؟ به‌موجب قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی مصوب ۵/٨/١٣٨٧ مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارفرمایان موظف‌اند به کارگران با قرارداد موقت به نسبت مدت کارکرد مزایای قانونی پایان کار را به ماخذ «هرسال یک ماه آخرین مزد» پرداخت کنند.
۳- مبنای محاسبه پاداش پایان خدمت کارگران چیست؟ مبنای تعیین پاداش سالانه کارگران در واحدهای فاقد طرح طبقه‌بندی مشاغل مزد ثابت یعنی مزد شغل و مزایای ثابت پرداختی به‌تبع شغل خواهد بود. در کارگاه‌هایی که طرح طبقه‌بندی مشاغل دارند مزد گروه و پایه یا مزد مبنا ملاک محاسبه است و مزایای رفاهی و انگیزشی از قبیل حق مسکن، خواروبار و عائله‌مندی در این خصوص لحاظ نخواهد شد


[ بازدید : 298 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 23 آذر 1395 ] [ 7:02 ] [ امیر ]

بازنشستگی براساس ۲ سال آخر خدمت محاسبه می‌شود


رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: حقوق تمامی کارمندان و کارگران براساس ۲ سال آخر خدمت محاسبه می‌شود.


اخیراً خبری کارمندان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی را نگران کرده است مبنی بر اینکه برخی قوانین وجود داشت که حقوق‌ها براساس میانگین ۵ ساله پایان خدمت محاسبه شود.
امروز کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن در صورتی که نرخ رشد حقوق و دستمزد اعلام شده بیمه‌پردازان صندوق‌های تأمین اجتماعی لشکری و کشوری در دو سال آخر خدمت آنها بیش از نرخ رشد طبیعی دستمزد بوده و با سال‌های قبل سازگار نباشد، مشروط به آنکه افزایش دستمزد به دلیل ارتقای شغل و تغییر کارگاه نباشد، صندوق‌های مذکور علاوه بر دریافت مابه‌التفاوت میزان کسور سهم کارفرما و کارگر به نسبت دستمزد واقعی و دستمزد اعلام‌شده سال‌های قبل از کارفرمای دیگر خسارت وارده به صندوق‌ها را بر اساس آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد،‌ از کارفرمایان اخذ خواهد کرد.

[ بازدید : 295 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 17 آذر 1395 ] [ 8:17 ] [ امیر ]

با مصوبه دولت؛ حق‌ مسکن کارگران دو برابر شد


سرانجام با گذشت حدود یکسال و نیم از مصوبه شورای عالی کار مبنی بر تغییر حق مسکن کارگران از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان، با مصوبه امروز دولت رسما این افزایش از ابتدای مهرماه در فیش‌ها لحاظ خواهد شد.
بر اساس مصوبه ۹۳ شورای عالی کار، حق مسکن کارگران از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یافت و قرار بر این بود که افزایش قیمت از ابتدای سال ۹۴ اعمال شود؛ اما مدتها خبری از آن نشد.
در واقع، به دلیل اینکه افزایش ۲۰ هزار تومانی کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۹۴ اعمال نشد، این مصوبه مجدد در اواخر سال گذشته به تصویب شورای عالی کار رسید و قرار شد از ابتدای امسال هم، در فیش‌های حقوقی کارگران محاسبه شود؛ اما باز هم افزایش حق مسکن کارگران اعمال نشد!
پس از آن، مجدد این موضوع در خردادماه امسال در شورای مشاوره سه‌جانبه ملی که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت در وزارت کار برگزار شد، به تائید رسید؛ ضمن اینکه در جلسات مختلف درباره آن بحث و بررسی صورت می‌گرفت؛ اما سرانجام با وجود ۳ مصوبه شورای عالی کار و شورای مشاوره سه‌جانبه ملی، امروز هیأت دولت میزان کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار را تصویب کرد و از ابتدای مهرماه این افزایش نرخ باید محاسبه و به حساب کارگران واریز شود.
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، میزان کمک‌هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۵ مبلغ چهارصد هزار ریال تعیین شده است.

[ بازدید : 303 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 27 آبان 1395 ] [ 9:56 ] [ امیر ]

نرم افزار رایگان حقوق و دستمزد شاپرک


نرم افزارحقوق و دستمزد شاپرک یک نرم افزار برای محاسبه حقوق پرسنل و ارایه گزارشات مختلف میباشد که با نرم افزار مایکروسافت اکسس طراحی شده است که برای اجرای نرم افزار نیاز به مجموعه نرم افزاری آفیس ۲۰۰۳ دارد.

امکانات نرم افزار حقوق ودستمزد شاپرک به شرح زیر است:
محاسبه حقوق و دستمزد بر حسب روز
محاسبه اضافه کاری – نوبت کاری – شب کاری بر اساس قانون کار
محاسبه بیمه حقوق ومزایا
محاسبه مالیات حقوق ومزایا
ارایه فیش حقوق برای پرسنل
ارایه لیست حقوق و دستمزد
ارایه لیست بیمه
ارایه لیست پرسنل
امکان بک آپ گیری از نرم افزار
منوی کاملا سفارشی سازی شده
تنظیمات صفحه
تعریف کاربر


تصاویری از محیط نرم افزار:



رمز ورود به برنامه: 123

[ بازدید : 439 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 14 آبان 1395 ] [ 8:35 ] [ امیر ]

سامانه جدیدمشاهده سوابق بیمه شدگان راه اندازی شد


سامانه جدید مشاهده سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی بعداز توقف چند ماه با شکل و شمایل و کاربری جدید راه اندازه شد.




گام اول: ثبت نام


دریافت راهنمای ثبت نام
ورود به سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان


قابل توجه بیمه شدگان محترم :
از مرورگر های مطمئن و بروز مانند گوگل کروم و فایرفاکس استفاده کنید.
رمز عبور خود را در فواصل زمانی کوتاه تغییر دهید.
به منظور بالا بردن امنیت رمز عبور، از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.
پس از انجام و اتمام کار، حتما از سیستم خارج شوید.
هرگز نام کاربری و رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهید


[ بازدید : 299 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 4 آبان 1395 ] [ 10:51 ] [ امیر ]

اطلاعیه مالیات بر ارزش افزوده


قابل توجه مدیران ، کارفرمایان ، فعالان حوزه مالی و مالیاتی مشمولین مرحله هفتم نظام مالیات بر ارزش افزوده
اقدامات لازم و ضروری برای مشمولین مرحله هفتم فراخوان قانون مذکور در این مرحله ، کلیه اشخاص حقوقی صرفنظر از حجم فعالیت ( میزان فروش و ارایه خدمات ) از تاریخ ۹۵/۰۷/۰۱ مکلف به اجرای تکالیف مالیات بر ارزش افزوده به شرح ذیل هستند :

انجام مراحل ثبت نام و دریافت گواهی ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده ارایه صورتحساب رسمی برای هر نوع کالا و خدمات به مشتریان و دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده ( ۹ درصد در سال ۹۵ ) صرفا برای کالاها و خدمات غیر معاف
دریافت صورت حساب رسمی برای هر نوع کالا و خدمات از فروشندگان و ارایه دهندگان خدمات و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده در صورت غیر معاف بودن
اخذ گواهی ثبت نام مالیات و عوارض ارزش افزوده دارای تاریخ معتبر از فروشندگان و ارایه دهندگان خدمات
پرداخت وجه صورتحساب صرفا در وجه فروشنده و یا ارایه دهنده خدمات مندرج در صورتحساب
تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات و عوارض ارزش افزوده وفق مقررات مربوطه
– توجه : اشخاص حقوقی که فروش و خدمات انها صدرصد معاف از مالیات و عوارض ارزش افزوده است از این قاعده مستثنی هستند و نیاز به ثبت نام ندارند ..
– توجه : نگهداری مستندات حمل کالای خریداری شده و یا حواله های انبار حسب مورد
– توجه : انجام تکالیف مالیاتی به موقع و برابر قانون موجب حذف کامل جرایم و حداقل پرداختی به سازمان
ذینفع خواهد شد .


[ بازدید : 327 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 18 مهر 1395 ] [ 6:24 ] [ امیر ]

تفاوت بیمه اختیاری با بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی

تفاوت در بیمه اختیاری علاوه بر نیاز داشتن به حداقل ۳۰ روز سابقه قبلی برای متقاضیان بیمه اختیاری، به نوع خدماتی که ارائه میشود نیز مربوط میشود.

در بیمه اختیاری حق‌بیمه ۲۶ درصد مقطوع است که کل خدمات از قبیل مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و تعهداتی شامل درمان، هزینه‌های پروتز و اروتز، هزینه کفن‌ودفن را دربرمیگیرد .

ولی در بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تعهدات به چند دسته به شرح زیر تقسیم میشود:

بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با۱۲ درصد:

در این نوع بیمه فقط خدمات مربوط به بازنشستگی ارائه میشود.

بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با ۱۴ درصد:

در این نوع بیمه خدمات پرداخت مستمری بابت بازنشستگی بیمه‌شده و پرداخت مستمری به بازماندگان در صورت فوت بیمه‌شده اصلی ارائه میشود.

بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی ۱۸ درصد:

در این نوع بیمه خدمات پرداخت مستمری بازنشستگی و فوت و همچنین خدمات مربوط به ازکارافتادگی کلی غیرناشی از کار به این گروه از بیمه‌شدگان ارائه میشود. این بیمه شامل ازکارافتادگی جزئی و نقص عضو نمیشود، چون این موارد فقط به لحاظ حوادث ناشی از کار مطرح میشوند که کال در بیمه‌های خویش‌فرما به دلیل عدم وجود کارفرما و اشــتغال موضوع حوادث ناشی از کار منتفی است.

بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی کلی و درمان، با ۱۸ درصد دستمزد توافق‌شده همراه هزینه درمان به صورت سرانه:

حق‌بیمه درمان در این نوع بیمه با توجه به افراد تحت تکفل به صورت سرانه ماهانه دریافت میشود. سرانه درمان هر سال توسط شورای عالی درمان تعیین میشود. در سال ۹۴ سرانه درمان ۲۷۰ هزار ریال تعیین شده بود و سرانه درمان سال ۹۵ مبلغ ۳۱۰۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است .

بنابراین در بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد پرداخت ۱۸ درصد حق‌بیمه و پرداخت سرانه درمان به ازای هر نفر افراد تحت تکفل برای هرماه موجب استفاده کامل از خدمات کامل سازمان به‌جز مواردی که در بیمه اجباری وجود دارد میشود. خدمات بیمه بیکاری، کمک‌هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز در این نوع بیمه ارائه نمیشود


[ بازدید : 611 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 13 مهر 1395 ] [ 9:20 ] [ امیر ]

حدود عیدی سال ۹۵ کارکنان مشخص شد

اگر چه حدود شش ماهی تا پایان سال و واریز عیدی کارکنان باقی مانده اما شواهد نشان می‌دهد که رقمی حدود ۷۵۰ هزار تومان به عنوان پاداش پایان سال در نظر گرفته خواهد شد.

رقم نهایی با تصویب هیات وزیران تعیین می‌شود. هر چند که هنوز بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۶ از سوی سازمان برنامه و بودجه به دستگاههای اجرایی ابلاغ نشده است، اما ضوابط مالی ناظر بر تهیه بودجه بر این تاکید دارد که باید حدود پاداش پایان سال (عیدی) در بودجه ۱۳۹۶ حدود ۸۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شود به عبارتی حدود عیدی سال آینده که در ماه پایانی سال آینده پرداخت می‌شود، حدود این رقم است که البته با نظر هیات دولت احتمال تغییر دارد.

این در حالی است که ظاهرا قرار است برای امسال حدود عیدی تا نزدیک به ۷۵۰ هزار تومان تعیین و پرداخت شود، یعنی آنچه که تحت عنوان پاداش پایان سال کارکنان در روزهای پایانی سال جاری به کارکنان پرداخت می‌شود در همین حدود است، رقمی که البته براساس فرمول‌های خاص خود تعیین و با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه در هیات وزیران اعمال نظر و نهایی می‌شود.

سال گذشته نیز دولت رقمی حدود ۶۸۰ هزار تومان را به عنوان پاداش پایان سال ۱۳۹۴ به کارکنان پرداخت کرده است، اما سایر ضوابط مالی ناظر بر بودجه ۱۳۹۶ نشان می‌دهد که سازمان‌ها باید میزان افزایش حقوق را در همان حدود ۱۰ درصد سال ۱۳۹۵ در نظر بگیرند که البته این رقم نیز در نهایت باید به تصویب هیات وزیران برسد.

از سوی دیگر سقف اعتبار مربوط به اضافه‌کار کارکنان در بودجه سال ۱۳۹۶ حداکثر معادل اعتبار اضافه‌کار سال جاری پیش‌بینی می‌شود که البته باید به این چارچوب اعتبار ماموریت خارج از کشور کارکنان، کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان و اعتبار پاداش خدمت و مانده مرخصی پرداخت نشده بازنشستگان را نیز اضافه کرد که فعلا براساس ضوابط سال جاری تعیین و در نهایت در بودجه در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد


[ بازدید : 355 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 13 مهر 1395 ] [ 9:08 ] [ امیر ]
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]